Fejtón: Ten Figeľ aj ten Kiska vyzerali byť takí slušní ľudia

Priebežne aktualizovaný fejtón, ktorý píšu poslanci v Parlamente.

„Nechcem prejudikovať chovanie pána prezidenta. Som presvedčený, že tak, ako konáme my, mali by aj ďalší, ak chcú skutočne pomôcť,“ povedal Denníku N poslanec Smeru a žilinský župan Juraj Blanár.

Smer sa dostal do časového stresu aj tým, že do debaty o schvaľovaní zákona vložil bod o odvolaní Jána Figeľa z funkcie parlamentu. Národná rada o tom rokuje už tretí deň.

„Predpokladali sme, že to bude konštruktívna debata, aby sa to rýchlo vyriešilo. Namiesto toho, aby niekto, kto bol pri tom, keď sa to udialo, to pokorne prijal a povedal: poďme hľadať riešenie, tak sme začali byť označovaní za zlodejov. My sme banda zločincov, keď chceme pomôcť?“ hovorí Blanár.

Smeru by podľa neho stačilo, keby Figeľ povedal, že si uvedomuje chybu.

Zdroj:  Smer už kvôli Váhostavu ukazuje aj na Kisku.

Ešte pred ňou (tlačová konferencia Roberta Fica) rozdali novinárom papier, kde je napísané: Na problémy, ktoré spôsobia nereálne ceny diaľnic ministra Figeľa upozorňoval riaditeľ Správy ciest za KDH, člen KDH, v roku 2011, p. Pavlásek: “Viacerým menším firmám, ktoré sa podieľajú na výstavbe diaľnic hrozí krach.” “Ako obstarávateľa Slovenskú správu ciest kontaktovali mnohí subdodávatelia, že nedostanú zaplatené, pretože vysúťažené ceny sú príliš nízke”.

A stratégiu nereálne lacných diaľnic vo svojom otvorenom liste v apríli 2014 potvrdil aj Slovenský živnostenský zväz: “Spolu s ostatnými máme podozrenie, že od začiatku bol úmysel Váhostavu faktúry nezaplatiť, keď firma vysúťažila zákazky za 45 – 50 % rozpočtovaných nákladov na dielo. Jednoznačne kalkulovali, že ak nebude dosť financií na zaplatenie faktúr, tak využijú inštitút reštrukturalizácie.”

 

Na otázku, či Fico vyvodí zodpovednosť aj u ministra dopravy Jána Počiatka, Fico hovorí, že schvália nový zákon. Konať mala bývalá vláda. “My reagujeme, konáme. Nik nám nemôže vyčítať nečinnosť,” dodal.

“Figeľ sa bojí o svoj zadok,” povedal Fico. KDH sa podľa neho vykašľala na ľudí.

 

Výsledky grémia sú, že sa nebude rokovať po 14. hodine ani po víkende. Daniel Lipšic dal návrh, aby sa od zajtra od siedmej hodiny rokovalo o zákone v skrátenom konaní.

 

Laššáková prerušila rokovanie, budú pokračovať v utorok. Na konci rozpravy sa hádali, či budú rokovať aj cez víkend, ale na hlasovanie ich bolo v sále málo.

 

Hlina chce, aby Laššáková prečítala mená poslancov, ktorí sa ospravedlnili, lebo je tu osem poslancov Smeru. Hlina kričí. Laššáková prerušila rokovanie, budú pokračovať v utorok. Opoziční poslanci kričia: “My chceme robiť” a “Kde ste Smeráci”. Zo strany Smeru sa ozýva “Kde je Figeľ?”

 

Poslanec Smeru Otto Brixi si na svojom profile na Facebooku sťažuje, že kvôli rokovaniu parlamentu musel už dvakrát zrušiť pracovnú cestu, ktorú si zaplatil. “To vás ako mladého človeka s obmedzeným príjmom dosť naštve,” napísal.

 

KDH uznáva, že kľúčový svedok Smeru proti Figeľovi spochybnil stavebné zakázky štátu. Nie však Váhostavu, ale firmy, s ktorou podpísal stámiliónový kontrakt Počiatek.

 

Zdroj:  Minúta po minúte: Gauner Široký, zbabelec Figeľ a Shootyho vtipy.

 

„Ja teraz neviem, to bol detail, ktorý nepoznám,” reagoval šéf finančného výboru parlamentu Daniel Duchoň. „No všetci si dobre pamätáme, ako vyvíjal nepriamy tlak na to, aby tie spoločnosti išli do podmienok s takými sumami, ktoré neboli reálne.”

Zdroj:  Poslanci Smeru: Diaľniciam nerozumieme, no Figeľ musí aj tak odísť.

Takže si to zhrňme:

  1. V roku 2010 Figeľ stál s pištoľou na spánku Váhostavu-SK a nútil ho, aby podliezol s cenou vo verejnom tendri, ktorý nikto nenapadol.
  2. Podľa dnešných slov  V TOM  ČASE Smer-SD ako opozičná strana upozorňovala.
  3. Strana Smer v roku 2012 vyhrala predčasné voľby a má v parlamnte pohodlnú väčšinu a jednofarebnú vládu.
  4. V roku 2013 je známe, že Váhostav-Sk neplatí
  5. V roku 2013 Váhostav-SK dostal ďalšie zákazky od štátu za milióny a milióny.
  6. Podmienky tendra v roku 2013 umožnili ďalej neplatiť subdodávateľom.
  7. V roku 2014 je známe, že firma Váhostav-SK vykázala zisk po zdanení a zaplatila štátu dane vo výške cca 32 tisíc eur. – po zaplatení všetkých faktúr.
  8. Reštrukturalizácia prebieha od roku 2014 pod verejným drobnohľadom.
  9. V roku 2015 Váhostav-SK stále neplatí svojim subdodávateľom.
  10. V roku 2015 je Váhostav-SK v reštrukturalizácii podľa aktuálne platných zákonov, z ktorých výplýva, že majiteľovi ostane všetko, banky dostanú všetko a subdodávatelia, ktorý od roku 2012 majú problém s platbami dostanú 15%.
  11. Zákon o reštrukturalizácii sa od roku 2012-2015 nezmenil.

O ničom nevedeli, nikomu nepomáhali a rozhodne s tým nemajú nič spoločné.

Share Button