Tak nám spustili preočkovanie 3 dávkou, bez zákonnej opory, bez SPC, bez ničoho (pokračovanie)

Usmernenie MZ o očkovaní 3. dávkou, podpísané štátnym tajomníkom I., je ešte väčšia šlamastika ako sa zdalo.

  • V rozpore so zákonom o lieku. (zásah do SPC)
  • V rozpore s vyhláškou o prioritizácii pri očkovaní. (zásah do fázy 12)
  • V rozpore so systémom očkovania proti covid-19 nastaveným MZ. (očkovacie centrá)
  • V nesúlade so štandardmi zdravotníckej informatiky. (3 dni na zmeny procesov)

Lieky, na rozdiel od lekárskych či sesterských výkonov, majú svoj vlastný zákon. Jeho existencia a hlavne jeho obsah nie sú založené na ľudských výmysloch. Zákon o lieku máme preto, že sme v histórii zažili mnoho mŕtvych, mnoho poškodenia zdravia A POUČILI SME SA.

KAŽDÝ JEDEN PARAGRAF ZÁKONA O LIEKU JE KOLEKTÍVNE POUČENIE ZO ŠIALMENÝCH ŠLAMASTÍK MINULOSTI.

Neostáva mi len s otvorenými ústami hľadieť na procesné šialenosti:

Fascinuje ma, že toto usmernenie vydala tá polovica MZ, ktorá má na starosti „doktorské“ záležitosti, NO NASTAVUJE SA DÁVKOVANIE A INDIKAČNÉ OBMEDZENIA v rozpore s SPC lieku. Pritom lieky má na starosti sekcia farmácie pod štátnou tajomníčkou Janou Ježíkovou.

Fascinujúce, že sa o poradí skupín očkovaných zaštiťujú ŠUKLom a nie hygienikmi z UVZ. To je úplne naopak vzhľadom na dáta, ktoré tieto inštitúcie majú k dispozícii. ŠUKL o dávkovaní a vlastnostiach lieku, UVZ o prevalencii ochorenia podľa veku.

Fascinujúca je veta: „V krajinách Európy pristúpili v rôznom rozsahu k aplikácii tretej dávky mRNA vakcíny, tzv. „boostru“.“ A bodka. Žiadne odvolanie na liekové autority, výskumy, analýzy. Proste oni to tak robia, tak aj my budeme. V EU máme takú inštitúciu, volá sa EMA, ktorá začala práve tento týždeň hodnotiaci proces v téme 3. dávky.

Fascinujúca je veta: „V kontexte zhoršujúcej sa epidemickej situácie spôsobenej variantom delta na Slovensku Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky neustále zbiera, vyhodnocuje a analyzuje dáta“ – Zákon o verejnom zdraví priamo a výslovne túto úlohu dáva hygienikom z UVZ. Ministerstvo by strašne chcelo niečo vykonávať, potom im neostáva čas na to, čo majú robiť – riadiť fungovanie zdravotníctva. Riadiť a koordinovať činnosť UVZ, ŠUKL, NCZI, poskytovateľov.

Je také procesné pravidlo: Buď to robím, alebo to riadim. Ak to robím, kto to potom riadi? Evidentne Nikto a kolektív.

Čerešnička na tortičke: Chýba odvolávka na splnomocňujúce ustanovenie zákona. Tým by sa nejednalo o svojvôľu štátneho orgánu v zmysle Ústavy článok 2 odsek 2: „Štátne orgány môžu konať iba na základe ústavy, v jej medziach a v rozsahu a spôsobom, ktorý ustanoví zákon.“ č.b.t.d.

Gratulujem podpísaným pánom: MUDr. Pavol Macho, PhD., MHA, MPH, v. r. generálny riaditeľ sekcie zravia, Kamil Száz, v. r. štátny tajomník, Vladimír Lengvarský, v. r. minister

Priatelia, kľúče od skrinky s liekmi nepatria do rúk laikom, aj keby to mamička povedala.

Súvisiace: Tak nám spustili preočkovanie 3 dávkou. Bez zákonnej opory, bez SPC, bez ničoho.

Správne riešenie?

Mnou napísaný bod liekovej politiky SaS vo volebnom programe pre rok 2020-24:

106/ Kompetencie ŠÚKL rozšírime o právo doplniť, upraviť
alebo rozšíriť registračnú dokumentáciu predkladanú
výrobcom. Tieto zásahy musia byť podložené výlučne
v súlade s pravidlami „medicíny založenej na dôkazoch“.

Share Button