Nie nebudeme si nahovárať, že v oblasti mobilných operátorov existuje voľný trh a dokonalé konkurenčné prostredie.
“Konanie regulačného úradu považujeme za absolútne nezákonné a za neprimerané zasahovanie do súťaže na trhu. Predstavte si, že vás niekto núti poskytovať službu konkurencii zadarmo s tým, že vám možno v budúcnosti za ňu zaplatí a vy ani neviete, koľko,” hovorí šéf komunikácie O2 René Parák. A dodal vetu o pripravovaných právnych krokoch.
Zdroj: Štát tlačí štvrtého operátora tak tvrdo, že mobily Poštatel môžu stihnúť Vianoce.
Mobilný operátori žnú svoje oligopolné postavenie.
Nie nebudeme si nahovárať, že sociálistické podnikánie je cestou, ako má štát zasahovať do podnikateľského prostredia pri substitúcii voľného trhu. Keď práve sociálistické podnikánie tento oligopol podporuje.
Pošta tvrdí, že má záujem spustiť poskytovanie mobilných služieb pod vlastnou značkou tak, aby stihla silnú predvianočnú sezónu. “Plánujeme začať s predplatenými produktmi. Uvedomujeme si nasýtenosť trhu, preto chceme nájsť vhodné produkty práve pre klientov, ktorí navštevujú naše pobočky. Mobilné telekomunikačné služby chceme spájať s ďalšími našimi produktmi a službami čím vytvoríme atraktívne a od konkurencie odlišné balíky služieb,” uviedla pošta.
Firma Štát, s.r.o. nemá čo podnikať. Štát má vytvárať podmienky a prostredie. Krížové financovanie poštových služieb vo verejnom záujme z výnosov čisto komerčných produktov je zlo. Služby vo verejnom záujme nemôžu predsa financovať telefonujúci.
Príklady máme čerstvo zo železnice. Linky vo verejnom záujme nemôžu predsa financovať cestujúci na linke Bratislava – Košice. Rovnako ani konzumenti rezňov v reštauračnom vozni. Ani železničné nákladné Cargo. Má to byť samozrejme z daní. Z rozpočtu či už štátneho alebo samospráv.
Namiesto toho, aby sme sa toho, čo prebieha na železnici, vyvarovali, socialisti idú zas podnikať za štátne. Koho trafika to bude? O pár mesiacov budú právnici milovať po gabčíkovských turbínach aj Slovenskú poštu.