V prípade dvoch stavieb s najnižšími ponukami nad úrovňou 42 resp. 45 miliónov eur na 1 km diaľnice je zrejme namieste zhodnotenie primeranosti technického riešenia i požiadaviek obstarávateľa. Uvedené ceny totiž významne prevyšujú úroveň, za akú sa stavajú v iných krajinách nielen bežné ale aj náročné tunelové úseky diaľnic.
Dokonca aj na Slovensku sa cena na enormných vyše 40 mil. eur/km vyšvihla iba jediný raz. Na krátkom úseku D3 Žilina Strážov – Brodno, tam však celú polovicu dĺžky tvorí tunel a zvyšok estakáda ponad vodnú nádrž. Napríklad tender na asi najznámejší ťažký úsek D1 s tunelom Višňové priniesol v roku 2012 ponuky v rozpätí od 25 do 35 mil. eur na kilometer.
Aktuálny úsek D3 pri Čadci obsahuje náročné mosty, úsek D1 v Prešove aj tunel. No sotva sa dajú považovať za náročnejšie ako tunelové úseky D1 pri Žiline. Prečo potom ceny v prepočte na kilometer vystrelili na 42 – 44 mil. eur, resp. 45 – 47 miliónov eur?
Zdroj: INEKO: NDS opäť predražuje diaľnice. Vyhodí za dve stavby 100 miliónov navyše?