Lekárom treba s manažmentom času skutočne pomôcť

Zdravotná starostlivosť na Slovensku ja na dostatočnej až špičkovej úrovni. Ale ten tajmmenežnet, ale ten tajmenenžment…  Ak im spoločnosť nepomôže, budú nám vracať služby, na ktoré budeme permanentne nadávať.

Veď aj nedávny komentár od lekára je plný volania po jasných definíciách.

V legislatíve však stále chýba presná definícia prednostného vyšetrenia, aj keď nepriamo ju možno odvodiť. Ak je pacient objednaný na prednostné vyšetrenie, nemal by v čakárni stráviť viac ako hodinu. U lekárov, ktorí majú možnosť časového manažmentu ordinačných hodín, sa čaká pri prednostnom vyšetrení spravidla do 20 minút. Toľko asi trvá jedno vyšetrenie u lekára – špecialistu, ktorý by si mal na hodinu vyhradenú na prednostné vyšetrenie objednať len toľko pacientov, koľko dokáže vyšetriť. U všeobecného lekára sú tieto časy podstatne kratšie.

Zdroj:  V zdravotníckych poplatkoch treba upratať | Hostia | komentare.sme.sk.

Hm a ešte je z toho jasne cítiť absolútne nepochopenie toho, čo je vo všetkých ostatných odboroch samozrejmosťou.

Poplatok za objednanie na konkrétnu hodinu a minútu je kompenzáciou za ušlý zárobok, pretože lekár (poskytovateľ služby) musel odmietnuť iných, aby objednaný pacient mohol mať svoju hodinu a minútu garantovanú.

Tanečky okolo toho, či je to „prednostné vyšetrenie“ alebo „vyšetrenie v momente príchodu“ alebo „vyšetrenie mimo poradia“ alebo „objednanie na hodinu“ alebo „poplatok za prístup do ambulancie“ či nebodaj „poplatok za výber lekára“ sú len ďalším a ďalším dôkazom absolútneho nepochopenia čo to je manažment pracovného času zo strany lekárov. Všetko sú to predsa úplne rozdielne nástroje s úplne rozdielnym prístupom.

Korunu tomu dáva myšlienka „Ak je pacient objednaný na prednostné vyšetrenie, nemal by v čakárni stráviť viac ako hodinu.“ WTF&F&F&F? Prednostné znamená, že mimo poradovník. V čakárni naznačuje, že bez čakania a na konkrétnu hodinu. Objednaný znamená, že je to poplatok za výber lekára či prístup do ambulancie. Tak za čo to vlastne ten lekár vyberá peniaze? Vie to vôbec on?

Spoločnosti naozaj neostáva iné, ako im pomôcť a zadefinovať zákonom či vyhláškou, ako majú robiť manažment svojho pracovného času.

Nech sa na mňa lekárni netvária urážlivo. Koľko platí systém poplatku za objednanie? Mesiac, rok? Je to dosť dlho na to, aby sa systém usadil. Aby si pomocou svojej stavovskej organizácie sami ujasnili, čo a ako chcú. A čo dokázali predviesť? Z piatich náhodne vybraných interakcii so súkromnou ambulanciou funguje pacientovi jedna jediná predplatená služba tak ako by očakával pri platbe.

Zdravotná starostlivosť na Slovensku ja na dostatočnej až špičkovej úrovni. Ale ten tajmmenežnet, ale ten tajmenenžment… A potom ešte tá dostupnosť. Ale to je síce súvisiaci, ale celkom iný príbeh.

Pod čiarou: Ďalšie podrobnosti už len za úplatu, optimalizáciou pracovných procesov sa totiž živým. Manažmetnt pracovného času je jednou zo súčastí a len maličkou pri nastavení systému a organizácie práce.

 

 

Share Button