Presviedčať a lákať môžete len keď máte argumenty

Toto je jediné poučenie z britského referenda. Môžu vám rozprávať kadejaké vycucance zo všetkých 20 vašich prstov. (Ak nie ste drevorubač.)

Aby ste mohli lákať musíte mať na čo a čím.

  1. Musíte mať dobrý produkt, dobrú udalosť.
  2. A niekto vám musí pripraviť dobré argumenty.

Demokracia funguje na presviedčaní slovom. Beží nejaká kampaň a vy musíte mať k dispozícii dobrý produkt – dobrú politickú víziu a niekoho, kto dokáže dobre predať tento produkt.  Potrebujete oboje.

Intelektuálne elity rezignovali na svoju funkciu – dodávať dobré argumenty. Málokto im rozumie, málokto ich potom počúva a nakoniec rozprávajú do steny. A sú prekvapení.

Túžime po vodcoch? Ale prosím vás, stačí dobrý produkt. A môžete nasadiť techniku predaja po predaji. Sami spokojní občania si budú medzi sebou šíriť dobré skúsenosti s využívania dobrého produktu.

A to je aký ten dobrý produkt? Taký, ktorý uspokojí potreby zákazníkov. EU je dobrý produkt?

Je EU dobrý produkt?

Nemôžete tvrdiť, že je to jediné zmysluplné riešenie. Dokonca nemôžete tvrdiť ani to, že je to projekt, kvôli ktorému máme 50 rokov mier.

To nevadí, že je to pravda. Tvrdiť práve toto  vám nepomôže. Zmysluplné riešenie a mier v čase mieru nie je to, čo dokážete predať občanom EU. To nikto neocení. To nie je to, čo si chlapi povedia v krčme medzi sebou.

Občanom EU sa dá predať to, že nemusia vyťahovať pasy. Na to vám povedia, že nemajú za čo cestovať.  A vy na to čo?

Občanom EU sa dá predať to, že si môžu kúpiť na Slovensku belgické maslo. Na to vám povedia, že slovenskí mliekári nemajú čo žrať. A vy na to čo?

Buď propagandu urobíte vy alebo vás ňou prevalcujú

Áno, nie je to jednoduché robiť politický marketing. Už od dôb Goebelsa politici vedia, že najlepším postupom politického marketingu je  propaganda. 

Na to vám tí intelektuáli povedia, že propaganda je hnusné slovo, ktoré slušný človek z úst nevypustí.  A že cieľ nemá svätiť prostriedky.  A tak nemáme argumenty, ktoré by sa dali použiť.

A keď ich niekto, ako Sulík excelovskou analýzou programu Kotlebovcov, za vás urobí, tak ho ešte aj relativizujete a zosmiešňujete.

Tak sa prosím nečudujte, že o vašom živote rozhodujú masy zblbnuté propagandou neonacistov či vychcaných podnikateľov vo firme Štát, s.r.o.

V nedeľu 26.6. predviedli Fico aj Bugár čo to znamená čo slovo to hovadina, čo veta to klamstvo.  Koľko intelektuálov pripravilo argumenty zhovaďujúce ich prázdne reči?

Kto zostrihá a postaví do susedných okien videá zo soboty 25.6. z Bratislavy?  Pohodovú prechádzku susedov verzus lepkavé baganže. Na pláž! verzus Obesiť!

Máme skvelé produkty – liberálnu demokraciu, mierové spolužitie národov, slobodné cestovanie a podnikanie, tvrdú menu a nulovú infláciu, priateľských susedov, vymáhateľnosť práva a svätý pokoj od vlády a úradov, dobre fungujúcu sociálnu sieť – kedy sa o vás štát s istotou postará, keď sa nezadarí.

Potrebujeme argumenty! Potrebujeme ideológov. Potrebujeme dobre obsahovo vyfutrovanú propagandu. V mene EU. V mene liberálnej demokracie. V mene pravicového liberalizmu. V mene slušných ľudí. V mene politikov, ktorým nejde o vlastných prospech, len o obyčajne fungujúci štát pre vlastných občanov.

Intelektuálne elity – prebuďte sa a pomáhajte svojim politikom. 

Pod čiarou: Nepríde Fico na diskusiu so Sulíkom? A čo takto posadiť virtuálneho Oného do štúdia? Natáral toho v Nedeľných dialógoch vlastnou hlavou  dosť, aby sa to dalo zostrihať.

 

 

Share Button