Nikdy nepochopím a ani nechcem chápať túžbu po zabíjaní, lebo veď on je iný

Na služobke som sa počas obeda šiel prejsť do bývalej bruselskej ZOO. Bola plná detí, ktoré mali akurát so svojimi skupinami obednú prestávku. Videl som tam celú ľudskú rozmanitosť a úplne všetky farby pleti tvary vlasov a sily hlasov.

Podnikavec s dodávkou, keď obslúžil zmrzlinou jednu skupinu, presunul sa do inej časti, kde si to v prachu užívali ďalšie decká, aby im doprial rozmaznanie. Ako som sa na ne obzeral, skoro som zakopol o chlapčeka, ktorý si na zemi medzi, dúškami polievky od maminy, čítal knihu. Opodiaľ iné decká močili svoje topánky a nohavice do zberného jarku križijúceho svah a vymýšľali ako sa čo najlepšie zamočiť v štvorcentimetrovej hĺbke.

Dole, v pieskovisku plného tučniakov, si bosé decká užívali chládok pri zbesilej naháňačke.

Z tej rozmanitosti a ľudskej radisti sa mi ježili vlasy na zátylku.

Bol teplý októbrový deň, v tom mesiaci už desiaty. Len tri dni po tom, ako hovädá na Blízkom východe z dôvodu inakosti vyvraždili kibuc Kfar Aza. Zavraždili tam 40 detí.

Keď som na druhý deň poobede kráčal po prechode smerom k vlaku na letisko, nejaké kreténske hovädo na bruselskej hlavnej ulici z auta vystrčilo vlajku na podporu hamáskeho zabíjania, na ceste na podpornú demonštráciu.

Tá bývalá bruselská ZOO, to je to miesto, kde v roku 1927 vznikal fotografia laureátov Nobelovej ceny.

Front row: Irving Langmuir, Max Planck, Marie CurieHendrik LorentzAlbert Einstein, Paul Langevin, Charles-Eugène Guye, C.T.R WilsonOwen Richardson.

Middle row: Peter Debye, Martin Knudsen, William Lawrence Bragg, Hendrik Anthony Kramers, Paul Dirac, Arthur Compton, Louis de Broglie, Max BornNiels Bohr.

Back row: Auguste Piccard, Émile Henriot, Paul Ehrenfest, Édouard Herzen, Théophile de Donder, Erwin Schrödinger, JE Verschaffelt, Wolfgang PauliWerner Heisenberg, Ralph Fowler, Léon Brillouin.

Zdroj: „The Most Intelligent Photo Ever Taken“: The 1927 Solvay Council Conference, Featuring Einstein, Bohr, Curie, Heisenberg, Schrödinger & More | Open Culture

Bol som na služobke, kde sme sa stretli zástupcovia z 23 krajín krížom-krážom Európy. Boli aj kolegovia z Nórska, ktoré sa tiež chystá na pripojenie do projektu cezhraničnej dostupnosti eReceptov a dokumentov zdravotnej dokumentácie v elektronickej podobe, takže viac ako len EU. Každý jeden z nás si priniesol so sebou svoj vizuál, niekto slovanský, niekto nordický, niekto holandský, švéd samozrejme blonďák, nór indický, prosto všetci ako z učebnice antropológie.

Na tom našom stretnutí to vyzeralo ako v tom bruselskom parku. Decká sa tam pomiešali, že hádam raz si na to spomenú a tak ako mi v roku 2023 alebo tí nobelisti v roku 1927, budú spolupracovať na zlepšení života, na budovaní služieb, ktoré budú slúžiť kadekomu, kto ich len bude potrebovať.

Tí inteligenti sa stretli v roku 1927 a aj my v roku 2023, lebo múdri ľudia sa vedia stretávať kvôli spolupráci a spoločnom hľadaní riešení pre dobro ostatných.

Tie decká sa stretli, aby sa poučili z histórie, ktorú tie budovy bývalej ZOO dnes ponúkajú.

Pritom stačí, aby sme sa pozerali na druhú stranu ulice

Nikdy nedovolím, aby sa po tom parku prechádzal dôležitý pandrlák a organizoval rasovú segregáciu medzi deťmi. Biele v tomto rohu, zelené v tamtom rohu a oranžové von. Nikdy nepochopím, ako potom nejaký absolútny kretén pošle riadenú strelu, do toho parku, veď sa tam stretli, veď čo sa majú čo decká stretávať Ako to spravili rusi v ukrajinskej Hroze,

Pritom stačí, aby sme sa pozerali na druhú stranu ulice. Tak, ako to urobili naše vlastné vlády, keď nechali v týchto dňoch hovädá vykrikovať podporu genocíde na Izraelskom území.

Priatelia, ten konflikt je vždy čiernobiely.

Nie, nemá zmysel byť zhovievavý. Nie, naozaj nie je namieste politická korektnosť.

Buď v Európe žijúci priaznivci či islamskí veriaci jasne dištancujú, urobia niečo v duchu a v pravidlách našej spoločnosti, alebo sa stávajú spoluvinní.

Nie, naozaj nechcem tak veľa. Stačí sa jasne správať ako civilizovaný človek 21. storočia a potom sú k dispozícii všetky vymoženosti civilizácie.

Je to len a len na každom z nás, ktorí sme si k sebe spoluobčanmi, ako sa na seba navzájom pozeráme. Každý jeden z nás sme slobodný aj vo viere aj v skutkoch, ktoré našu vieru prezentujú navonok.

Áno, je to čiernobiele, má to len dve strany, sú to tak jednoduché rozhodnutia. Alebo viera či štátna príslušnosť vyvinie všetko úsilie za zachovanie života a zdravia, alebo viera či štátna príslušnosť zabíja.

Nedá sa byť na polovicu tehotný, na polovicu mŕtvy, na polovicu za mier.

Mám ich plné zuby a z duše ich nenávidím, hovädá čo si myslia, že genocída bol dobrý nápad.

Share Button