Za vianočné pozdravy si priplatíme | Jozef Hajko | Blogy | TREND.sk

Úplne inak ako pri listoch sa Slovenská pošta správa pri balíkových zásielkach, tam ceny upravuje smerom nadol. Prečo je to tak? V najbežnejších listových zásielkach jej pomohol dlho udržiavaný umelý monopol a v cenovej politike ťaží z neho dodnes. V balíkoch je situácia iná, tam jej konkurencia už dávno výrazne šliape na päty, a preto sa musí správať trhovo. Teda ísť s cenami nadol.

Príklad Slovenskej pošty ukazuje, čo znamená skutočné uplatňovanie hospodárskej súťaže. Ak sa robí naoko, len na uspokojenie európskych predpisov, zákazníkovi prináša málo. Ak sa konkurencia vpustí na trh naozaj, nastáva cenový boj a orientácia na zákazníka.

Zdroj: Za vianočné pozdravy si priplatíme | Jozef Hajko | Blogy | TREND.sk

Share Button