Odmietaním klasického politického delenia sa sami vmanévrujete do pozície šovinistov

Bola jedna taká marketingová politická strana, čo sa odmietala podieľať na delení politiky na pravicovú či ľavicovú, alebo liberálnu či konzervatívnu. Myslela si, že prinesie nový vetrík do tohoto sveta.

Namiesto progresívnych objavov sami seba vmanévrovali do sfér rasizmu, šovinizmu, xenofóbie a už chýba len holenie hláv.

Začalo to úplne nenápadne palebnou prípravou v podobe vyhlásení – Starí politici sa hádajú mi budeme pracovať. Zdalo sa to úplne neškodné heslo. Trochu zafarbené na staré, pokrkvané, vyblednuté, zbytočné, hodné tak akurát do šrotu. Síce sa to viazalo na ľudské bytosti, ale bola to len taká neškodá palebná príprava. Príprava na skutočné osobné posolstvo:


XXX ROBÍ DOBRÉ MENO NAŠEJ GENERÁCII POLITIKOV

Už nie starí politici. Už je tu ich generácia.

Politici –tí ešte mohli byť starí a noví. Predsa len, je to funkcia. A o funkcii sa môžete vyjadrovať ako len chcete. Je plne v osobných ľudských silách nebyť starým politikom.

V ľudských silách nie je nebyť súčasťou nejakej generácie. Preto tento šovinizmus stavia Trestný zákon za hranicu zákonnosti. Dokonca aj Ústava dištancuje náš štát od akejkoľvek čo i len drobnučkej možnosti, že by ľudia v tejto republike nemali rovnaké postavenie na základe príslušnosti k nejakej generácii.

Naozaj nie je v ľudských silách zmeniť svoj vek a obdobie, do ktorého sa narodíte.

Viete, ono samo o sebe to o generácii politikov by sa tiež dalo zaradiť k neškodným marketingovým heslám zameraným na funkciu politika. Ale máme tu akýsi kontext.

Tým kontextom je práve tá palebná príprava, ktorou nás tu ostreľujú už pekných pár mesiacov. Starí politici, fotky mladých ružolícich objektívnych, tričká miesto košieľ v sakách. Vyhrnuté rukávy boli nedávno sprofanované, tak tie sa nehodili.

Kontext celej marketingovej kampane a máme tu šovinizmus ako vyšitý. Markeťákovi to môže byť ukradnuté, reklama je zjednodušovania a štandardizácie správania sa je plná, dokonca je na tom priamo založená. Za 30 sekúnd sa vám nepodarí vyrozprávať celý 60 stranový opis osôb a miest Chrámu matky Božej v Paríži. Musíte zjednodušovať a využívať zažité klišé.

A potom vyrobíte marketing pre politickú stranu a podarí sa vám politickú stranu namočiť do takých sračiek, že budú smrdieť ešte roky.

Kým uprostred 90. rokov bolo označenie kindermenežment mečiarovkských privatizérov VŠZ ako-tak prijateľný, označiť novú generáciu za kinderpolitikov a pýtať sa ich, kde nechali káčer je v 21. storočí akési nepatričné. My stará generácia politikov, sme sa totiž už posunuli niekam ďalej a dopredu.

To jsou paradoxy, pane Vaněk!

Starí politici sa posunuli dopredu a progresívni skončili v bahne šovinizmu 30. rokov 20. storočia. Chceli priniesť nový vietor a je z toho len trápny vetrík.

Segregácia politikov na princípe veku? Nabudúce markeťáci vymyslia segregáciu podľa krvnej skupiny a už to nikomu nebude divné.

Nie! Takto ja politiku naozaj odmietam robiť. Preto zastávam staré dobré liberálne a pravicové vymedzenie.

Share Button