Obohraná pesnička falošných diskutérov

Zdá sa, ako by to bol obvyklý pracovný nástroj nejakej/nejakých marketingových agentúr, ktoré dodávajú marketingové služby politickým subjektom. Tak z 40-60% im všetkým z toho článku verím, že oni sami napriamonič s tými falošnými profilmi nemajú. V prípade Smeru tomu verím na 100%, keďže z duchom zákona o transparentntnosti účtu na financovanie kampane si vytreli zadok. Jeden veľký vklad a jedna veľká platba marketingovej agentúre zabahní čokoľvek.

Vzhľadom na to, ako funguje výber príspevkov do čistého prehľadu na titulku steny FB, je to vlastne očakávateľné, že to marketingové agentúry budú robiť. Nejako tam tie príspevky pretlačiť musia.

Len ma prekvapuje, že za tie roky, čo tu FB je, nemajú vyrobené tie profily poriadne. Stvoriť osobu na FB nie je žiaden veľký problém. Leda ak problém výdrže. Virtuálny život treba pravidelne živiť.

Zaujímavé je, že títo diskutéri nerobili marketing len pre Sieť. Redakcia Denníka N má zdokumentované prípady troch desiatok účtov, ktoré na Facebooku okrem Siete pomáhali napríklad Rudolfovi Kusému, starostovi bratislavskej mestskej časti Nové Mesto (kandidoval ako nezávislý), a Karolovi Janasovi, primátorovi Považskej Bystrice (kandidoval za koalíciu Smer-KDH-SDKÚ).

Tí istí diskutéri robili marketing aj pre stranu Tip. Pomáhali jej napríklad pred voľbami do Európskeho parlamentu v máji 2014.

Denník N vlani popísal ďalšiu skupinu falošných diskutérov, ktorí vychvaľovali najmä ministra zdravotníctva Viliama Čisláka a primátora Košíc Richarda Rašiho. Po odhalení novinármi boli viaceré účty ich majiteľmi zmazané.

Falošní diskutéri Smeru robili marketing výlučne strane a jej predstaviteľom. Naproti tomu Sieť, Tip a regionálni politici mali podporu diskutérov, ktorí stíhali robiť PR aj viacerým firmám. Ich príspevky sme našli napríklad pod príspevkami jazykovej školy Speak, pri paplónoch Holey Quilt a handmade šperkoch; okrem toho často zdieľali odkazy na web zivaspomienka.sk. Firmy sme oslovili, všetky vylúčili, že by niekedy využili pozitívne recenzie od falošných diskutérov.

Zdroj: Procházkovi v kampani na webe pomáhajú falošní diskutéri. Nie je to prvý raz

Share Button