Keď chce politik rozhodovať o logu, pomýlil si zamestnanie

Vlastnosťou komunistických bafuňárov je, že občania majú tendenciu im stavať pomníky za to, čo pre svojich rodákov vybavili. Presne takouto vlastnosťou disponujú indivíduá pod hlavičkou Smeru a Smeru podoibní (SNS, Sieť, Most)

Vlastnosťou komunistických bafuňárov je, že najlepšie vedia, ako majú profíci vo svojich odboroch vyriešiť situáciu či priniesť odborné riešenia.

Najvyšší národniar fušuje do remesla jazykovedcom a dizajnérom. Rozhodol sa, že je najväčším odborníkom na dvojbodky.

Minister dopravy vie, ktoré diaľnice potrebujeme aj bez toho, aby profíci na dopravu vypracovali prehľad súčasných potrieb a vízií pre potreby budúce v dopravnej obslužnosti.

Nie priatelia, politik vo vysokej politiky na štátnej úrovni nemá prinášať vlastné riešenia. Má mať vízie, má mať jasné predstavy, má mať schopnosť hľadať dobré riešenia z ponuky možných riešení.

Staré manažérske – buď to robím, alebo to riadim.

Áno, vždy existuje akási politická objednávka. Ale je to objednávka a jej konečnú formu, konečnú realizáciu majú pripraviť odborníci.

Nie priatelia, neexistuje aby celoštátny politik riešil regionálne zájmy svojho rodiska. Pre celoštátneho politika neexistuje nič menšie ako celoštátny záujem.

Áno, aj jeho domáci región má nejaká záujmy. Ale rovnakú oblasť chcú riešiť aj ďalšie regióny. A úlohou politika je zozbierať všetky regionálne politické objednávky a nechať profíkov rozhodnúť o postupe ako ich všetky zrealizovať.

Celoštátny politik má sledovať jediný záujem. Aby sa kdekoľvek na Slovensku dobre pracovalo a žilo. A keď sa niekde niečo neoplatí stavať, je jeho úlohou vysvetliť to svojim voličom. A vyzvať profíkov, aby pre takýto región priniesli alternatívu.

Viete, posledných 65 rokov bolo na Slovensku postavených mnoho kadejakých projektov, ktorých úlohou bolo malomeštiacke videnie. Stačilo by, aby sme tento hlúpi prístup znížili o 10-15% a zrazu by sa objavili milióny eur na užitočné veci.

RTVS potrebuje rebranding – vtedy, keď to zapadá do dlhodobej marketingovej koncepcie vytvorenej profíkmi na marketing.

Aj Lučenec aj Svidník aj Topoľčany potrebujú diaľnice – vtedy, keď to bude dávať zmysel a bude v súlade s koncepciou rozvoja pracovných miest, podporou investorov a podobne.  Natvrdo povedané – ak niekto chcel diaľnicu okolo Rožňavy, musí tam umiestniť fabriku Land-Rover.

Trochu vízii, trochu súvislostí, trochu nadhľadu. Ale kto to z indivíduí v stranách Smer a Smeru podobní (SNS, Sieť, Most), ktorí ledva dovidia na koniec rolky alobalu, má?

Share Button